Friday, January 8, 2010

Mari Bercerita Kisah Besut

Part 1 - Kisah2 Menarik



Fuh... giler baboon lame rasenyer x blk besut..kan3x??

(Padahal baru je pun blk ms raye haji..lalala)..

Berbekalkan perangai suke wat keputusan bodo drastik.. wahaha..



Ttb plak 17/12/09 tu...

perasaan nak blk kg menggelegak melanda diri ini..

pdhl elok2 b4 tu royak kt 2nd svisor xblk kg.. xcuti la.. pe2 je la aku ni kn??

jolo ko nok blk ni??? "JOLOW!!" (hahaha..teko, ayat sapo ni?? wahaha)

sbnrnyer disebabkan xtersenarai dlm bengkel & eka n nia pn xsure jd x nk g zoo negara..

so wat pe gak aku duk cni melangut sengsorg kn??

baik aku blk kg bina badan..haha..



terpaksa la aku meninggalkan tetamu..

(xsenonoh btl.. tetamu dtg bilik..aku g blk kg plak)..

huhu..sorry kak noor..ala..kak noor mesti fhm jiwo kn?? hahaha



k2..dah melalut.. back to the topic..



baiklah kawan2 ku sekalian.. di bawah disenaraikan beberapa kisah2 menarik untuk part 1 ini (wah skema dowhhh~~)





Kisah 1 - Siri Jelajah Terengganu ~~ Besut -> Kuala Terengganu -> Kuala Berang



Wah..mcm besh.. melancong ke??

Unfortunately..tidak!!!.. huhu..sedeyh kan??



Sbnrnyer g sekolah ajam n gee je..

G sekolah ajam utk ambik result PMR..

(manje btl..g je la naik bas basikal SP Bumi..kan2??

ni nak naik kete segala..amboi, igt anok rajo pe??!!!)..hahaha

pdhl aku yg ye2 nak g jln2 smbl test power drive..keh3..



24/12/09 jika xsilap tarikhnyer.. btl kn??

Xtipu ni..result kuar 24 kn?? Lupe + nyamuk nyanyuk..



Nyer la awal kuar dr umah..tu pn dier dah membebel2..tkt lmbt..

Ek eleh..nak kejar ape tah..

Ktnyer nk msk paper..hahaha sengal + nyekit nok mampuih..



Vroooommmmmm….bunyi ketenyer..

Dlm sejam smpi la ke SESMA (Sekolah Sains Sultan Mahmud), Kuala Terengganu..

Sebelum smpi kt sekolah tu..sempat singgah kt kedai kepok losong..

G KT xbeli kepok losong xsah!! Padahal kt Kale Nyireh pn byk kepok losong..ngeh3x..



Then smpi kt school.. result x kuar lg..

So aku pn jln2 la sekitar school..klik2 skt (skt ke byk?? Lalala)



Pastu jupo la sorg pompuan… xtau la cikgu ke org ofis..

Dio pun tny la aku..

“Mai tgk result PMR ke?? Result awok ke?? “

Aduih.. muke aku ni ade rupe muke dak PMR ke??

Rsnyer dah make up segala (sengai3x) dah time tu..

blh lg igt aku yg nk ambik result.. sodih btl.. tp ok gak kn.. awet mude..

ngeh3 (koya + nyekit lg..hik3x)…





Ok..dipendekkan citer.. result pun kuar la..

Ramai la yg msk dewan nikah kuar blk.. takut ktnyer…

ek eleh.. mcm2 la dak2 ni..

Tp ngan aku pn berdebar same..debor weh..

doh la aritu giler aku dera hahaha brainwash adik aku tu..

Result teruk nok mampuih..

Riso weh tkt exam sbnr PMR leh result truk gtu lg..







Pastu ramai la kuar menangis2.. n sembunyikan slip exam..



Pastu de sorg dak pompuan ni..

Lawa gak r..muke dak pandai..

Kuar2 je terus mengangis..

Mkn lame mkn kuat nangis..bersungguh2 dier nangis..

Then tetibe menyembah bumi… tepi kete ktrg plak tu..

Nangis smpi terjelepuk kt tanah dowhh..

Mok dier cube tngkan.. suh bgn..xmboh bgn starang!!..

Mmg gaye frust giler r..

Mayb dier dpt 7A kot..bese dpt 8A.. mesti la sedeyh kn??

Cian plak tgk dier..







Tp yg klakarnyer.. dgn org duk tgh berdebar2 tu..

n kebanyakan student lain sembunyikan slip exam n kuar ngan tangisan..



Tetibe adik aku kuar kt pintu dewan dpn2 org ramai berdiri ctu..

“blh 7A1B.. English B”… dgn lantangnyer!!!.

Bapak borek anak rintik sengai adik aku..

abis semua org ctu duk pndg dier..

Org lain kuar nangis..senyap xnak bg org tau.

.dier blh plok g wat pengumuman ctu..



Tp Alhamdulillah… walaupun xdpt 8A..

tu dah kiro ok la…nmpknyer sesi brainwash aku menjadik gak kn??

(koya + nyekit sokmo!!!)



Result school tu jth thn ni.. English la yg truk jth… don’t know kt mane silapnyer…



Ok2..tgglkn SESMA… kite ke MRSM Kuala Berang plop!!! JOMM!!!!





Bak kate abg aku… “kl nok tau sapa x lagi kole berang… hmm… jupo taik lembu tu maknonyo sapa kole berang doh tu”.. SENGAI!!!!

Jgn mare ye org kole berang..

Maksud kami ialah jln kt MRSM kole berang tu byk taik lombu..hehe

Ktrg g MRSM Kuala Berang utk ambik sijil SPM adik aku..

Seram gak mrsm tu..mayb coz xde org..

Terkenal plop ngan kisah SURAYA.. mane x seram..ngeh3x..

Then kitrg pun blk umah.. abis daaa…















Kisah 2 - BBQ wif TMSians



Seperti yg tlh aku ckp ngan jujurnyer td..

Aku ni sk wat plan drastic..

Kali ni ttb palk aku plan ngan dak2 ni nk wat BBQ tepi pantai..

Abis la msg kwn2 yg aku ade contact no (sorry aku xde contact no ramai org..yg mane x dijemput tu sorry la..huhu)..



25/12/09..

Ktrg pun berBBQ kt tepi pantai..wah syok giler baboon!!..

Tp kn… ado org tu slh tempat..

Aku kt Pantai Air Tawar.. dier g Pantai Bukit Keluang..hahaha..cian2..

nsb baik dekat.. maunyer dier g Pantai Dalam, KL rane??

Xdpt eden nk nolong..haha..hyperbola plak cthnyer..





Uih..besh giler bergosip segala..

Jumpe plak bakal hot mama..

Kak Huda kesygn ramai.. yg bkl jd ibu xlama lagi..

Congratz Kak Uda..

N congratz gak kt Zarne yg nok kawen bln dpn..

Ni tercabar ni..hahahaah





Tp de satu kn… de org tu malu2..

Elelelele..tomei2nyer..

Tp..xpsl2 aku kna cubit..

Sakit tau!!!

Hahaha.. tp de org sempat snap gmbr candid yg tomei n klakar..

Hehehe..jgn mare ye..

Kami doakan anda berdua bahagia hingga ke jinjang pelamin..

N bahagia ke akhir hayat..amiiinn..

Jgn lupe jemput aku.. x jemput siapla!!!..haha..leh plak ugut2..

BTW..thanx for all yg dtg..

Sweet memory..sweet sgt2~~~~











Kisah 3 - BBQ wif family



BBQ pah ceroh!!! Hahaha…

Pas BBQ ngan kwn2..aku paksarela gee plop banje dinosaur ayam utk wat BBQ kt umah..

BBQ di mlm hari ngan 400 4 ekor ayam..

Masyukkkk…walllllahhhhhh…

Mmg sedap sengoti la..





Pastu ttb akak kesygn ambe (keh3x)

plok nk banje semua org yg ado kt umah (wpun dier x blk kg)..

Nk banje Kepsi ktnyer..

Tp.. disbbkn mood ktrg still ngan BBQ..

Pe lg.. plan baeekkk punyer..

Jom wat BBQ kt pantai reramai.. (time ni de anak sedara aku)..

Plan nk wat kt Pantai Bukit Keluang plop..(besh..umah aku dkt ngan pantai2 segala..lalala..jgn jeles..hehe)..

Siap plan nk wat sukaneka lg..

Sanggup ni g Supermas beli sweets nk main cari gula2 dlm tepung gandum

Pdhl dak kechik yg ade hnylh eka n amer je..

(maksudnyer..yg besar pun nk main jugek!!!)

Pastu g la survey tmpt kt Bukit Keluang tu..

ala… cm x seronok la plak tmptnyer..nmpk suram..

n ramai couple je pun ctu.. cm lg besh kt Pantai Air Tawar je..



So pe lg..tukar plan.. nak wat kt Pantai Air Tawar plak!!..



Tp… tp… tp kan… hmmm…

Pada hari yg dirancangkan tu…

Ala..hujan la plak!!!!!!

Sedeyh btl!!!!!





Terpaksa la buat kt dpn umah jiran je…

Nsb baik dpt rase angin pantai jugak..

(angin pantai la sgt..pdhl angin musim boh!!!)..

Ala… cmner nk main cr sweets dlm gandum tepung ni??

Cmner ni..cmner ni??? Rane kiro?? Namo rima???

Ttb kan… eka pun g la goda mamanyer..

Nak main gak!! Nak main gop!! Xkiro!!

(ayat ni aku reka sediri.. tambah + sedikit ajinomoto kasi sedap..hehehe)

So diorg pun main la gop.. atas meja..ltk tepung dlm dulang kfc..

Time tu..mok n ayoh g umah sedara yg wat tahlil..





Tgh syok2 main kan..

Ttb mok n ayoh balik..

$%&*@$%%^^%$...

Sebakul blh ko mok…haha..

Xphm pe maksudnyer??

Maksudnyer…

Mkn kerepek ubi pedas sebakul la!!

Xphm??

Kna mrh ngan seronotnyer…ngeh3x..



Kisah 4 – Berderak ke Kota Bharu – Umah tanda soh hal



Umah tanda soh hal???

Namo rimau tuh???

Xpaham starang ambe!!

Tanda soh hal = haikal = eka..

Doh bakpo pggl eka tanda soh hal??

Sbbnyer… dier sokmo sebut ‘tnda soal’ as ‘tanda soh hal’..

Hahaha..gelakkan eka..kekeke..





G umah dier.. mkn spaghetti..hmm beshnyer!!...

Tp kan.. de dak tu..

Ala ciannyer..

Gni.. akak aku ttb suh aku beli tabung..

Utk dak kechik Nia yg tomey tu..

Doh bakpe plop??

Dl tabung aku v tu g tohok mano??

Akak aku pun tnjuk la tabung kura2 yg aku bg kt Nia dl..

penuh ngan salotape!!!

Rupenyer dah pecah..ala cian..





Akak aku pun citer la cmner leh pecah (citer dpn2 Nia)..

Pecah sbb jth ms Nia pegang.. Nangis la Nia time tabung tu jth n pecah..

dgn syahdu n sedeyhnyer..

Elok2 duk citer..ttb…

Hwaaaaaaaaa… la.. Nia nangis lg sekali..

Sedeyh lagi mendgr citer tabung kura2 dier pecah kot..

Ciannyer..

Xpo2..nnt achik jah beli treler tabung br ko Nia deh..

Nok bentuk gapo plok???

Dinosour?? Itik??

Ko nok piggy?? Hahaha br jd piggy bank..kan3?





Kisah 5 - Kisah WIFI, telaga & ikan kering



Kl blk besut..kt umah mmg xde intenet la..

Mls nk beli berukband..

Sbb kt kolej kn de Wifi..watpe beli berukband kn??

So kl nk online.. ktrg salunyer akn g Library Kg Raja..

Tp aritu aku p Masjid Kg Raja..haha

Ade ke lepak masjid utk online..

Kl g semayang duha ke xpo gak.. dpt gak pahala.. btl x?? btl btl btl…

Tp yg beshnyer.. aritu..

Kt umah la..

Ktrg salu gak cr2 wifi kt umah..kot de sesape jiran tetangga psg wireless kt umah..

Mmg ade pun.. cikgu tu..p.. ade password..ala cikgu ni..kemut la..

Sharing is loving tau!! Hahaha

Pastu aritu ttb amer jumpe wifi br.. xde password plok tu..

Rupenyer wifi jiran..

(xmo ckp sblh mane..confidential..hik3x)

Pe lg kn..trus r online..

Tp hifazlap aku ni (laptop).. xdpt access..

Xputus asa..

Sampai ke dapur aku g cr (mcm dlm iklan tu)..

Umah aku tu..pas dapur.. kuar pintu dapur tu..de telaga..

tp ade wall la kwsn tu..just xde bumbung..

Aku pun try la duk tepi telaga tu.. yesss!! Berjaya!!!

Online la aku.. elok plak mak aku jemur ikan kering tepi tu..

fuh..bau sggh mengasyikkan..

Manis btl kenangan itu..

Berwifi tepi telaga berperfumekan ikan kering…

walllahhh..koya sero.. haha









No comments:

Post a Comment