Wednesday, April 15, 2009

~ CiNtA ~

23/01/08 11.27pm

Saje berceloteh

Mlm ni aku nak berceloteh pasal cinta..
Haha..leh x??? layan aje..
Td ade classmate aku suh crkan dier sorg awek..
Yg stylo n hati mau baik (so awek yg rs available n nak msk line..leh contact aku..haha)
Classmate aku ni ckp dah 5 bln die single..so nk cr yg br..
Huhu br 5 bulan..
Aku 20 thn solo xder pe2 pun..haha
Sorang classmate aku plak ckp ssh blajar, kawen lg senang..
Especially utk pompuan..
Well, kl cam aku yg xde calon ni.. senang pekebendanye??? Huhu
Tp la kan, aku x setuju kawen ms study..
N ms mude..
Especially kl both same mude..
Byk dugaannye..
So, kl rs nak jg diri sendiri pun x brp mampu, x yah la berangan nak kawen lg…
Tgg la abis blajar n dah stabil dl..especially laki..
Kwn aku yg pompuan plak tetb ckp kt aku..
Dr fadzillah pernah ckp..
Cr calon mmg perlu memilih.. tp jgn terlampau memilih..
Bg aku la kan.. cr calon mmg perlu memilih…
Sbb kite bukannye nak main kawen2 cam ms kecik2 dl (aku x pernah main)
Ms kecik dl leh r..blasah je kawen ngan sape..main2 la ktkan..
Bile dah bsr ni..cr calon bkn utk memain lg dah..
Tp utk melengkapkan hidup..
Xkan la nak rembat je tepi jalan..
Kna la plh yg btl2 seswai.. yg blh bimbing kt ke jln yg benar..
N yg berkenan di hati..
Dah kl hati x berkenan..pe blh buat???
Hati dan perasaan x blh dipaksa..
Ade gak lagu..
“jgn kata tidak jika kite blum mencube
Mane tahu jika hati kau n aku same”
Cam gtu la lirik nye.. Lagu indon tp x igt sgt..
Ye ke??? Blh ke???
Bg aku la.. nak cube leh..
Tp biarla kt btl2 nak..
Jgn dah mmg x berkenan..nak jgk cuber..
Nnt terluka plak slh sorg…
Hmm.. bg aku la kan..
Jodoh dan pertemuan di tgn Tuhan..
Camner kite jumpe ngan jodoh kite..
Kite pun x tahu..
Ade gak kwn aku ckp..
Camner kl kite suke kt seseorg tp x luahkan..
N org yg kite suke tu pun sbnrnye suke kt kite??
Tp die pun x luahkan…
Mesti rugi..
Hmm.. bg hal gni..
Seswai la lagu ni
“berlindung di sebalik wajah selamba.. bagai tiada apa di antara kita berdua Lucunya dlm saling berpura-pura.. semua org tahu kau dan aku masing2 punya rs yg serupa.. Main tarik tali..malu mahu memulakan luahan hati kita, main tarik tali masih menanti siapa mulakan dulu”
So, msg2 akan ternanti je..
Walaupun instinct de gak mengatakan die suke kite..
Tp kl kes gni..
Yg ssh bg pihak pompuan kot..
Nak ckp nnt malu plak..
Org ckp perigi cr timba.. nak2 kl x berbalas..
Nak tgg.. xtau plak n buang ms je kl x berbls..
So camner??? Ntahle…
“Cinta itu buta dan juga blh membutakan.. melukakan dan sukar utk dilupakan .. aku cinta padamu hanyalah ungkapan luahan yg jrg bermakna bila diucapkan” – too phat
“Cinta x perlu di cari.. dia akan dtg dgn sendiri”
“Jika kamu cintakan seseorg, kamu xkan tahu kenapa kamu sukakannya” – yoo jin in winter sonata
“Jika kamu cintakan seseorg..lpskan dia pergi.. jika die mmg milikmu, die akan pulang kepadamu” – kang jun sang in winter sonata
“cinta adalah anugerah Yang Kuasa” – radja
“Cinta sejati hanyalah cinta kepada Yang Esa.. Subhanallah”



No comments:

Post a Comment