Thursday, March 11, 2010

++ Saya Suka ++

Saya suka **SUP**

Masih ingat time mok pregnant. Amer ke ajam. Xsure.
Hari2 mok wat sup. Hari2 aku makan sup.
Ahad - mee sup
Isnin - nasi air (bubur + sup)
Selasa - mee sup
Sup sup sup. Tapi aku suke giler.
Maybe sebab tu aku suke sup.
Sebab masa ngandung mok ajar makan sup doh.

Skang ni, kalau g kafe for dinner..
Kalau ambik nasi goreng (yang xberkuah)..mesti rase x kenyang & x puas.
So aku akn make sure kl beli nasi goreng, kna ade sup. beli nasi goreng + sup. Heaven~~~~
Tapi selalunyer nasi + sup + telur dadar.

^^Kisah Sup 1^^

Kat bilik aku. Member timbang berat.

Member : Yeah.. berat aku dah naik. Dah 46.
Pjah : Naper berat ko 46 tp kurus kering? Aku pun 46 tapi xkurus pun...
Member : Tu la ko. Aku rase sebab badan ko kembang ngan sup je kot.

(-_-")



...

^^Kisah Sup 2^^

Kat bilik member having dinner.

Member: Dulu aku xsuke sangat sup tau. Aku start suke sup masa duk rumah sewa la.
Sebab pjah salu masak sup.

(0_0)



...

^^Kisah sup 3^^

Kafe lunch (lunch kul 4 ptg.. ke dikira minum petang??)

Member: Kedai baru tu makanan dier besh.
Pjah: Hm.. sup dier best tapi utk mkn ngan bihun sup. Tapi kalau mintak nasi + sup xbesh. Kedai nasi ayam besh sebab sup dier besh. Sangat suke.
Member: Aih. Sup jugak yang dier tengok. Sebab sup je kedai tu jadi best.

\(^__^)/

...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Saya suka **Buat2 Tak Dengar**

Suka buat ni kat rumah.
Sebab ramai sangat insan suka bagi order.Buat2 pekak xdengar & xlayan.
Heaven~~

^^Kisah Buat2 Tak Dengar 1^^

Kat rumah.

Gee: Wes, mg bla bla bla. [Xigt dier tny psl pe tp topik xdiminati]
Pjah:..... [silent]
Gee: Beci aku!! Sokmo wat2 xdengar!!

MUAHAAHAHHAA XD


...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~`

Saya suka **Laki Pakai Spek**

Laki pakai spek = laki encem.
Tak tau start dari bila suka tengok laki pakai spek.
Nampak educated [wpun xeducated lamsum]..
Bertambah2 bile tengok Winter Sonata..
Specky Jun Sang so damn encem!!!!!!



^^Kisah Laki pakai spek 1^^

Dalam kete. Akak bawak kete. Aku still sekolah menengah.
Nampak sekumpulan boys jalan kt tepi jalan.

Kak: Pijah, ore mg minat. Mesti mg minat kan tu?
Pjah: Taik eh. Aku behi ore pakai spek wat muko educated jah.
[Budak muke poyo nak mampus dier nak bagi aku. Agak2 r. Bukan semua orang pakai spek aku suke]

(+__+)




...

^^Kisah Laki Pakai Spek 2^^

Chatting dengan adik aku. Xingat chat pasal ape tapi tibe2:

Adik: Mung minat ore mesti sbb spek kan. Pilih spek bukan pilih ore.
Pjah: Hahaha. Gom. Xsemua ore pakai spek aku suko.

(#__#)



...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Saya suka **Bila Peniaga Bagi Lebih**

Sape tak suke bile beli barang dapat lebih?
Tipu la kl kate xsuke.
Dapat diskaun 5sen pun dah happy.
Atau peniaga bagi lebih pisang goreng 1 inci [pisang goreng yang dah patah] dah boleh tersengih dah.

^^Kisah Bila Peniaga Bagi Lebih 1^^

Kat pesta kolej UO tahun 2 kalau xsilap.
Kat kedai org klate jual kepok lekor.
Mintak RM 1 kepok lekor.

Peniaga: bla bla bla (xpaham + xdengar dier cakap pe)
Pjah: =) [sebab xfhm dier ckp ape so aku senyum je la]
Peniaga: oloh manisnyer [masukkan lagi kepok ke dlm plastik]
Pjah: =) [sambil muke blur dah kelihatan sbb mmg xdpt faham pe dier tgh cakap + blur naper dier tambah kepok]
Peniaga: manisnyer.. senyum lagi sayo tambh lagi
Pjah: =) [baru paham ape dier ckp tapi dah senyum xikhlas dah sebab dah rase tah ape2 la mamat ni]

Akhirnye kepok aku RM 1 = 15 keping kalau xsilap. Yang sepatutnya hanyalah RM 1 = 5. Dan member ku sangat jeles sbb dier beli dpt sikit je. Aku nak bagi yang aku xnak plak. Akhirnyer aku dah nak mati habiskan kepok tu sbb dah mkn byk b4 tu. Tapi hepi dapat lebih.

(-_-')

...

^^Kisah Bila Peniaga Bagi Lebih 2^^

Kat booth makanan kat pesta kolej zaba. Seminggu yang lalu.
Tengah batuk tapi beli minuman berais. Kejap je dah abis air tu aku minum.

Pjah: Ala, air aku dah abis. Boleh tak aku mintak refill air ni?
Member: Cube la ko pergi mintak.

Pastu duk pusing2 teringin nak makan kebab pulak.
So pergi la kat kedai beli air tadi [juga jual kebab].
Pastu terbatuk2 akibat minuman berais.

Penjual: Nak air ke? Tersedak2 tu [aku batuk la bkn tersedak!]
Pjah: Boleh refill ke? [cube buat lawak bodoh]
Penjual: Meh saye tambah air. Beli cni kan? Nak?
Pjah: Eh2 xpe2. Xnak tambah air pun [btl..sy cume melawak je]
Penjual: Tgk dak ni, org nak tambah air pun xnak [ckp dgn kuatnyer..malu aku!!!]. Org dah offer tu. Nak x?
Pjah: Ha? Boleh la.
Penjual: Org nak bagi air tgk dier tersedak2. Dier xnak plak.[aku batuk la bukan tersedak..aduyaiiii]

Pergh... penuh dier bagi ha... penuh balik air aku.
Kembung perut nak abiskan air tuh!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Saya suka **Buat Muka Poyo**

Sangat suka wat muke poyo especially kat adik laki aku (ajam) yang salu berlagak ngan aku.

^^Kisah Buat Muka Poyo 1^^

Kat ruang tamu rumah.

Ajam duk atas kerusi dengan muke seyesnyer. [buewwwwkkkk!!!! koya seyes!!]
Aku pun berdiri dpn dier. Senyum.
Ajam wat x layan.
Ok, mulakan perangai poyo + sengai aku.

Pjah: (@_#) (*_~) [keluarkan muke2 poyo + sengai aku.]
Ajam wat2 xnampak.
Wat serius. Xgelak xsenyum xwat
pe2.



Setelah bbrp minit...
Ajam: {tersengih} Xdok aroh. tolol.
Pjah: Yesss!! Berjaya!!. Hahaha

Berlalu pergi.

Aku memang x matured.Noktah.

...

^^Kisah Buat Muka Poyo 2^^

Kat rumah. Amer baru pas nangis.

Duk depan amer.
Aku start buat muke poyo. Start ngan senyum.
Amer wat bodo dengan mate merah lps nangis.
Aku wat muke poyo aku.

Pjah: Eleh eleh elh nok suko doh tu. [sambil wat muko2 poyo]

Amer wat xendah.
Setelah beberapa minit...

Amer: {tersengih} wok oloh!! [pastu sepak aku]
Pjah: hahahah.. menang. amer suko..

Ok. xmatured (-_-")

...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ok. Enuf.
Banyak lagi benda aku suka sebenarnyer.
Malas dah.

No comments:

Post a Comment