Saturday, October 16, 2010

:: Ada Apa Dengan Kenangan 1 ::


Aritu aku ade upload gambar kat atas tu kt FB..
Then my fren asking me.. still ade tak basikal tu..
And that question membuatkan aku teringat pada memori.. the good old days **citer yg aku suke tgk dulu**
Teringat plak kenangan2 bersama basikal2..
Adess boleh senyum and gelak sendiri..


Masih segar di ingatan time belajar basikal..
Kl tak silap belajar ngan abang.. tp time tu ramai je sepupu2 duk main basikal same..
Abg aku pegang then lepaskan..
Sekali bump!!!
Aku langgar tiang letrik!!!
Hadddddooooiiiii!!!
Rongak gigi.. hilang satu gigiku..
Hwaaaaaaaaaa sakit!!!!


Then ade satu hari tu..
Aku bawak basikal..
Adik aku gee bonceng kt belakang..
Rambut adik aku mmg panjang **bhy rambut panjang2 ni..haha**
Tak tau camner tibe2..
"Kak jah.. Kak jah.. rambut aku!!!" **aku reka sikit dialog**
Alamak.. rambut dier tergulung kt rantai basikal!!
Tak blh lepaskan langsung..
haha kesian giler..
Nasib baik time tu dekat umah lagi..
P mintak bantuan kt family..
Haha gee..mg igt x memori ni?

Lagi satu kisah yang aku ingat..
Time tu aku dpt hadiah basikal dr skul ..
Aku mmg sayang giler kat basikal ni..
Aku bawak la pergi mengaji kt umah Tok Cik Aji **name betul ye..bukan rekaan**
Time tu aku p ngan sepupu aku je..
Dah abis ngaji..pergi kt beskal..
Tibe2 ade sekelompok dak2 laki duk tgk plik kt aku..
Aku ni pntang org wat muke plik mesti aku akn fikir -ve..
Mesti dorg de wat jahat ni..
Rupenyer ye!!
Dorang curi 1 part of beskal aku..
Pe lg aku bengang r..
Aku ckp kt sepupu aku..
"Jom blk.. aku nok royak ko mok aku suh repot polis..ado ore curi"
Then dak2 tu pn ckp "curi gapo? sapo curi? mano ado curi"
Oh ok!! dah masuk jerat!!
Lagi r aku bengang!!
Aku mmg bengang kl org wat jahat tapi xreti nk wat jahat!!
Ko kl nak buat jahat..sila buat betul2!! Sila jd penjahat yg pintar..bkn bodoh.. **ho emo disitu**
Last2 dorg bagi blk brg aku..haha padan muke!!

Masa darjah 6..
Selalu ade klas malam..
Biase la prepare utk UPSR kan..
So selalu la pergi ngan basikal je..
Yang best nyer..
Balik kitorg rempit ramai2..
Kt umah aku kebykn dak klas aku adalah lelaki..
Jd cmner pun mmg kna challenge dorang..
Kang xpasal balik sorang..
Jalan memang lengang..so best giler racing
Oh terase tomboynyer sy sewaktu dulu..hahaha

Last memory **sbb dah panjang**
Mase bulan pose..
Time tu mok suh aku ambik ais kt umah mcik..
aku pn g la ngan adik aku Gee.. **gee lg.. salu jd mangsa gee ni..haha**
Then time balik.. mase tu kt kwsn kubur..
Tak tau naper aku tibe2 jadi mereng..
Kunu ko igt ko minah rempit la..
Nak wat wiley segala!!
Tak sempat nak wat wiley..
Sekali hambek ko!!
Gedebuk...Jatuh beskal!!
Ngan gee sekali kt belakang menerima nasib..
Hahaaha dah ler de dak2 laki kt hujung saner..
Malu weeeesssss!!
Trus kayuh cepat2 balik umah..
Ais mmg hancur berkecai la..
Sampai umah sedih giler..
Sakit + malu abg2 jahat duk gelak + xdpt ais!!
Moral of the story:
'jgn koya ganas especially kt kubur..kang xpsl de makhluk tolak..wahahaha'


Ok tu je utk kali ni..
Daa

nota: image source - pcik google

No comments:

Post a Comment