Saturday, October 16, 2010

:: Ada Apa Dengan Kenangan 2 ::

Meh kiter imbas lagi kenangan..
Tadi mase duk basuh baju tbe2 teringat kenangan silam..
Teringat masa belajar motor sendiri..
Haha maybe sbb terase nak merempit kot..
Ye la.. kt cni xde motor..
Kl balik rumah mesti petang2 rempit ngan adik2 naik motor keliling kg..
Tapi skang dah kurang sikit motor sbb xmuat..
Yela pengikut makin bertambah..
Takkan nak muat adik 3 + anak 2 dgn motor kan?
Jd terpaksa la menghabiskan minyak kete..
Pusing pun jauh sikit la..
Sorry ayoh perabih minyak sokmo.. -_-'

Aku start belajar moto ms umur 11 tahun..
Time tu dah nak exam UPSR..
At 1st.. sepupu aku yg 2 thn older than me nak ajar..
Excited giler dier nak ajar aku motor..
Tapi oleh kerana mok aku x bagi..
Sbb mok ckp kecik lagi..
Jd sepupu aku pn xberani la nak ajar..
Huh xsuke nyer!!!
Oleh kerana aku ni mmg dr kecik lagi degil..
Jadi aku pun belajar sendiri!!
Bila abg2 or kakak2 bonceng..aku perati pe dorang buat..



Masa mula belajar..
Aku tolak je motor tu..
Kesian kan? haha..
Petang2 aku ambik motor tu.. aku tolak ke depan pastu pusing..
Haha sadis giler bai!!!

Then bile dah power tolak motor **ok tergelak lg bila ingat**
Aku try start plak..
& naik atas motor..
**ok aku mmg pendek pun.. ptt la mok x bagi :'( **
tapi aku main dalam pagar umah je..
xberani g luar..
mampuih aku kena mrh ngan mok kl aku g luar!

Sampai la 1 mase.. aku dpt peluang keemasan!!
Oh damn happy!!
Mase tu mok nk ikut my aunt ke Melaka..
My aunt pinjam kete ayoh..
Then ayoh kna g ambik kete kt umah my aunt..
Xde sesape kt umah selain aku n adik aku..
Jd nyer terpaksa la ayah bwk aku naik motor utk ambik kete..then aku plak kna bwk motor balik..
Oh happy giler yeay!!
Ini lah yang aku tunggu!! hahahhaa


Alhamdulillah ok je aku bawak motor tu..
Pagi esoknyer.. pagi2 lagi aku n adik aku Gee tu dah hilang.. bersama motor!!
Hahaha keliling kg sudah.. excited giler wei dpt bwk motor..
Rase mcm 'oh hebatnyer aku!!'
Bila mak aku balik..
Dah x dpt buat aper2 la kan..
Hihihi yeay berjaya!!

No comments:

Post a Comment