Saturday, October 23, 2010

:: Harus singgah - Nims Small Island Kafe ::

Kali ni nak review pasal satu restoren ni..
Terletak kat Sg Ramal Dalam, Bangi..
Restoran ni mmg ssh sikit nak cari..
Tapi berbaloi makan kat sini!!
Serius aku n member2 suke makan kat cni..
Walaupun 'eh betul tak jalan kite ikut ni?'

How to go there?
Kt PKNS Bangi, kat traffic lite kat Mc D, belok kanan..
Masuk kawasan kg..
Agak jauh ke dalam sampai korang akan rase 'mcm dah sesat je -_-" '
Jumpe pasar mini Hazlin pastu belok kanan..
Akan jumpa kawasan rumah2 orang sampai la hujung jalan korang akan nampak restoren ni..
Ramai pengunjung tau kat restoren ni walaupun dah dalam ceruk pelusuk donia..
Tapi yang best, walaupun ramai org, servis maintain ok..
Tak de nak tunggu sejam pun..

Aku dah banyak kali pergi cni..
Sebabnyer.. aku tersangat suke dier nyer SUP TULANG!!
Mavelles wa cakap sama lu!!
RM 5 je ok!!
Sangat la berbaloi2..
Mai secawan!! eh silap.. Mai semangkuk!!

Dan masa aku pergi jumaat lepas (22/10/10)
Ade satey!!
Oh my feveret..
Selalu pergi time hujan ler, dorg xbuat satey ler..
So jumaat lepas dapat makan satey..
Oh mavelles sangat best lagi best dr Haji Samuri..
RM 0.70 satu tapi berbaloi sbb isi besar & xde kulit!!
Sungguh enak di makan begitu saja~~
**Gambar tak de sebab xingat nak snap -_-" **

pemangsa - dah plan segala ni nak makan.. nasi + sup tulang + kailan ikan masin + telur dadar + sambal belacan

Kitorang order:
Nasi putih - 3

Sup Tulang - untuk 2 org makan (tapi mlm tu xde sup tulang..so change to sup daging..pun sodap n daging banyak!! )


Kailan Ikan Masin - untuk 2 org makan
Telur Dadar - untuk 2 orang makan


Tempe goreng - 1


Oh ye.. lupe nak bgtau..
Kalau datang cni..wajib order tempe goreng as pengalas perut..
Oh sedap sangat!!
Rangup!!! Maverles **air liur dah nak meleleh**

Then.. kalau minuman..
Pe yang spesel kat cni adalah soda..
Soda feeling senang citer..
Soda ni ade byk feelings korang boleh pilih..

:: Soda Ceria - Soda + sirap + ais krim ~ RM 3.50 :: saye suke ini tp kl time rs nk mkn eskrem je

:: Soda Gembira - Soda + sirap ~ RM 2.50 :: suke ini sgt2!!

menariknye.. korang akan diberi soda & ais dalam bekas berasingan.. nanti korang yg tuang sendiri soda ke dlm gelas.. syok wooo main2 gtu :D

:: Soda Sukaduka - xigt ~ RM 2.50 ::

:: Soda Sedih - Soda + Sirap + Cendol ~ RM 2.50 ::

Aku de kisah di sebalik soda sedih ni..
Time tu nk bayar kt kaunter..
Time tu de la bbrp mamat nak byr jugak..
Jadi aku bgtau la ape yg aku makan..
Pastu de la dgr suara sumbang "huh??" ngan wat muke suspicious **mesti fikir byknyer la minah ni makan**
Hampeh betul la.. i mmg suke makan banyak, ape kau kisah? eh emo plak~~

Then, aku pun sebut la..
"minum soda sedih.."
Pastu dengar la mamat tu ckp..
"soda sedih?? minum soda sedih? kah kah kah kah"
Jahanam..dorang gelakkan aku minum soda sedih!!

So..korang datang cni boleh la try soda2 ni mengikut feeling anda time tu..
Heh sweet kot minum ikut feeling ^_^

ni aku punya ^_^

Ha, satu lagi minuman best..
Cinoni..
Eh comey kan name?
Plik tapi comey..
Macam 'cheese' time ambik gambar..
Leh tukar jadi 'cinoni' pastu sengih..
Haha cute!!!
Cinoni ni sbnrnyer asam boi..
De bbrp la blh korang pilih..
Cinoni jambu, cinoni kedondong, cinoni blended..

yang ni cinoni blended - RM 3.50

Pastu kitorang pun beli la satey
Bungkus bawak balik..
Oh sedap sampai lupe nak snap..hwaaa
Pastu mlm x abis...
Sambung makan sate pagi esoknyer..


muke2 suke dapat makan sate..haha

nota kaki : malam td, 23/10/10..aku pergi lagi kt nims ni!! dapat makan sup tulang yg mengidam!! pastu beli lagi saey 20 cucuk.. xabis mkn malam td..pg tadi makan lagi..haha.. best giler nafsu makan aku -_-"


No comments:

Post a Comment