Wednesday, February 3, 2010

Satu Malam Yang Menyeramkan

" lapar................................. laptop ku terase sedikit panas.... tu la..sape suh xoff laptop..dah bape lame x shut down....huk3x~~~~~~~"




tu la lebih kurang status aku kt hifazbook (nama manja bg Facebook aka mukabuku) mlm tadi...
mmg aku selalu x off laptop sbb aku tdo mmg dengan laptop on..
mcm 24 jam gak r on... kl off pun sekejap je tu pn sbb nak digalas ke fakulti or kabin..
unless weekend kl aku kuar..
time tu je la yg lame sikit hifazlap (nama manja laptop) aku rehat..
MyEm0.Com




emmm... kalau hifazlap aku ni leh bersuara...
pe korang rasa dia akan cakap??
mesti dia cakap..




"woiii makcik!! aku penat la..aku pun nak rehat jugak... ape ko ingat aku ni robot ke??"
MyEm0.Com




oh my cayang hifazlap ku...
awak tu mmg robot ok!! sedar diri sikit..huhu
but malam tadi pas dah serabut gila ni..
cari journal xjumpa-jumpa yang berkaitan..
aku decided...malam ni nak tdo off laptop... bagi dia rehat...
so dlm kul 1++ aku pun tdo la....
aku off lampu utama just on lampu meja study rumate aku nyer side (aku xde rumate jd both side are mine.. oo yeah!!)
tapi tapi tapi.....






seram seram seram!!!!
MyEm0.Com




tetibe aku tersedar sbb aku macam mimpi kot..
aku dah lupa ape yang aku mimpi..
tapi aku bangun ngan peluh gila...
then lampu kat meja study tu berkelip-kelip..
jadi ala-ala disco la lampu tu...
menyebabkan aku cuak gila..




"eh naper bilik aku ni?? naper naper???"




mane tak cuak nyer..
korang bayangkan je la..
tersedar dari mimpi yang menakutkan (tp x ingat mimpi apa)..
dengan badan berpeluh segala..
ngan bilik yang gelap cerah gelap cerah...
kalau main game 'gelap ceroh' tu xpe la gak..
tau x game 'gelap ceroh' tu??
kalau tak tau..tak pe la..
not in d mood untuk explain..
MyEm0.Com




dengan kecuakan + ketakutan yang terserlah...
aku pun p la kat meja study aku.. nak on lampu meja study..
tapi..
adeh tak jumpa suis!!!
sebab suis ada disebalik langsir..
xmau selak langsir sbb dalam keadaan takut ni..
aku teringat kisah hot blok panas kolej ni...
kan x plsl aku nampak ada orang di luar jendela.. lagi haru kang!!!






so aku pun dgn laju penuh perasaan cuak dan takut..
dengan cahaya gelap cerah yang menyeramkan..
aku g kat suis utama..
on lampu utama...
pastu naik katil balik...
cepat2 on laptop..
sambil doa "cepat la laptop on cepatla cepatla cepatla"




dah tu cari winamp..
"laju la laptop laju la laptop lajula laptop"
search for playlist 'quran'
then up kan volume bacaan quran tu..




then cepat2 tutup mata..
"cepatla tdo cepatla tdo cepatla tdo"
sempat la tengok hp nyer jam..
kul 2++ baru...
nasib baik kul 2++..
kl kul 4 mau lagi cuak aku..
nak tau naper??
sebab cita hot kolej ni kul 4..
kebanyakan warga kolej tau kot...
dan nasib baik aku di blok bukan blok panas..
kalau tak xtau pe yang aku fikir...huk3x




after dah pasang quran..
(itulah sbb aku tdo x off laptop masa tdo)..
dah terbiasa sejak duk blok panas aritu..
sebab aku selalu duk sorang je kat bilik (rumate suka balik sebab rumah dekat)..
jadi untuk tenangkan hati dari teringat kisah2 panas kat blok tu..
aku hilangkan gusar dengan pasang org ngaji...
jadi aku akan fikir..




"InsyaALLAH hantu xleh kacau sebab dah terbakar bila dia cuba kacau"




(psikologi la jugak.. tapi ok la kn...)




pastu pagi ni aku bangun..
terpinga2.. betul tak pe yang terjadi malam tadi??
ok tgk lampu utama..
ye lampu utama yang menyala..
lampu meja study xmenyala...
laptop dengar ayat quran..so btl aku on laptop mlm tadi...




cube ingatkan balik mimpi..
yang ingat macam aku de mimpi macam sesuatu hempap aku..
something like that la... tapi kejap je aku rasa kna hempap tu (dalam mimpi)..
tapi aku ingat2 lupa la..
dan aku tak rasa aku sebenarnya kena 'tindih hantu'..
aku rasa x..
cuma mimpi seram je + masa tdo aku p selimut seluru badan..
tu yang menyebabkan aku peluh gila...kot....




then pas semayang subuh..
aku cuba la on lampu meja study tu..
nak check betul tak dah jadi berkelip-kelip..




suspens gak la time nak on tu..
ye la.. bayangkan bila aku on pagi ni dia ok je..xde berkelip-kelip??
mau aku fikir bukan2..mau aku p tido bilik meng & wiyah..




bila aku on suis.. eh x berkelip pun??
aiyyyooookkkkk!!!




tapi after few seconds..dia pun start berkelip..
alhamdulillah (eh lampu rosak pun bersyukur ke??)
syukur la maknanya bukan sebab de sumthing yang buatkan dia berkelip malam tadi..
tapi sebab dia dah rosak!!




pastu nampak la lampu tu macam de hitam sikit kat tepi..
terbakar ke??
malam tadi elok2 camner leh terbakar ek..
ala..biar la..malas nak fikir...huhu






p/s: sepanjang 2 tahun aku duk bilik single masa kat kolej ungku omar masa degree dulu..
tapi aku tak pernah rasa takut walaupun belakang bilik aku hutan bukit...
dan selalu je tak takut bangun kul 4 pagi...
kat kolej pendeta zaba ni aku tak tau nape aku jadi PENAKUT
MyEm0.Com

No comments:

Post a Comment