Sunday, December 5, 2010

:: 23 ::

Situasi Pertama

Lokasi: Rumah My 2nd sist, Kelana Jaya

BFF ku, Kyo aka Ummi menghantar aku ke rumah my sist di Seksyen 5, Kelana Jaya.
Esok aku akan bertolak balik ke Besut **hoyey!!

Ida: Kawe mg tu umur samo ngan mg ko? (Kawan ko umur sama ngan ko ke?)

Aku: Sekali ngan Meso.. tue setahun dr aku.. (Sama umur ngan Meso **my cousin**.. setahun older than me)

Ida: Ooo..napok matured. Po umur 24, 25 gtu.. (Nampak matured macam umur 24 or 25 tahun)..

Aku: Heh? Doh meme umur 24 pun. Meme la napok umur 24. (Heh? Memang umur dier 24. Haruslah nampak umur 24) **garu2 kepala smbil wat muke blur**

Ida: Aik.. Doh mg umur berapo? Bukan 21 ko? (Aik.. Dah tu umur ko berapa? Bukan 21?)

Aku: 23 la. **adesss**


Situasi kedua

2 tahun lalu

Lokasi : Tesco Shah Alam

Sedang mengusha susu Anlene bersama oldest sister..

Aku: Aritu aku beli Anlene ni r.. **sambil tunjuk pada Anlene biase**

Kak Na: Mg beli Anlene ni? **ngan muke kompius**

Aku: Hola.. xkan aku nok beli Anlene Gold kot.. **blur**

Kak Na: Bakpo mg beli Anlene ni? Bukan utk 19 thn ke atas ko?

Aku: Doh jolo r.. Aku kn 19 thn ke atas doh..

Kak Na: Aik, umur mg brp belas?

Aku: 21 doh **adessss**

Dan kakak ku menggelakkan dirinya...

Sabo je la. Muke aku memang awet mudakah?
Atau perangai aku yg tak matang membuatkn family ku seakan lupa akan umur ku yang sudah matang?

Ok.. aku memilih pilihan pertama.
Aku awet mude. Wakaka (✿◠‿◠)


Adakah aku harus berduka dengan mereka yang seakan tidak sedar akan umurku?
Atau harus bergembira dengan situasi itu?

Ok..aku pilih gembira..hahaha

tak matang? matang pe lompat2 kekeke

p/s:Mok tau x umur ore 23 doh? Boleh kawen doh ni mok.. Muahaha
Adik aku Gee salu ckp aku x matang..huh mcm dier tu matang sangat :P

2 comments: