Tuesday, December 7, 2010

:: Cara Membuat Komik Atau Cerita Cinta ::

Ha.. aku baik malam ni ha..
Nak bagi korang tips untuk buat komik..
Wah kau!
Aku ni pelukis komik kalau kau nak tau!
Setakat Bacang? Manggis Ujang tu?
Petik jari hokeeeyyyy!

Ha hambek..auta semata..muahahahhaa

Berbalik kepada tajuk di atas (baca dengan nada skema)..
Dengan berbesar hati menunduk malu (sambil muke blushing pandang bawah)..
Akan aku membagi tips kepada kamu semua (abaikan kesalahan tatabahasa. biar alatan bantuan saja yang membaiki. walah..mentang2 thesis ko psl computer-aided..hambek!)

Tips:
1. Buat keje penting korang (tak kisah la kira akaun ke ape.. mcm aku.. tengah wat coding tool)
2. Pandang2 jeling2 sekeliling anda (apa anda nampak? jgn skodeng jiran depan rumah hokey!)
3. Selepas itu korang akan ternampak seorang insan **lagi elok kamera** memandang anda dengan penuh menggoda (Oh Mak Kau! **gnti OMG** Aku nampak abang Vivaz **geli2** memandang aku dengan penuh menggoda.. senyumannya..lirikan matanya.. cair!!! Kanda Vivaz, dinda datang sekarang!!! Koi mil gaya!! Dil Kya Kare!! **gilaaa tiba2**)
4. Pandang lagi sekeliling.. (Eh cutenyer brooch aku ni! **nada kna perasan aka koya ok!** brooch menjeling2 ku bertentang la plak! dah ler cute..jelingan menggoda plak dah!!! hmm.. ting!! lampu menyala!! idea datang dengan lengang lengguknya..eaeayaehhh)
5. Snap2. Ambik je pe2 pics yang seswai dengan gaya posing yang seswai.
6. Edit, touch up gambar. Masukkan dialog atau apa sahaja mengikut kreativiti anda.
7. Ting!!! Siap! Tada!


Ha..klik la untuk tengok hasil..
Kalah tak Manggis?
Aan budak baik ke?
Haruslah............aku kalah kan?
Wakakaa

kisah labah2 pun ade..
kalah Spiderman tau!

p/s: ok..keje aku xsiap..mampuih!!!!

2 comments: